Lärdomar från Loop

En stor butiksyta, ett ”marknadstorg”, som samlar många olika designers och företag inom återbruk och redesign – det var grundidén för popup-butiken Loop i Östersund som höll öppet i maj och juni i år.

Butiken var en del i arbetet med att att testa affärsmodell, engagera medborgare och få till samarbeten med lokala företag för kommunens kommande kretsloppspark. Förstudierapporten Loop – cirkulär popup beskriver projektet och de lärdomar som har kunnat dras. Rapporten är väldigt matig och täcker allt från moodboards för visuell identitet till juridiska aspekter och genomförande. Mottagandet av Loop var övervägande positivt och visar potentialen för en permanent cirkulär hubb i Östersunds kretsloppspark, liksom värdefulla insikter i prissättning och möjliga samarbeten. Och på tal om cirkulära popup-butiker: Under perioden 24 november till 23 december håller Repris, en sådan butik i Västerås, öppet.


Posted

in

, ,

by

Tags: